Metoda Buteyko

to stworzona w latach 50. przez dr Konstantyna Buteyko terapia oddechowa, która leczy nawyk nadmiernego oddychania (czyli zespołu przewlekłej hiperwentylacji) oraz oddychania przez usta. Metoda Buteyko opierają się na prostych ćwiczeniach oddechowych i wprowadzeniu zmian w stylu życia.

W obecnych czasach większość osób oddycha nadmiernie, co powoduje zaburzenie równowagi gazowej w organizmie i zmniejsza dotlenienie ciała, tkanek i organów, zwęża naczynia krwionośne i drogi oddechowe oraz powoduje skurcz mięśni gładkich. Prowadzi to do licznych problemów zdrowotnych, którym można zaradzić poprzez zmniejszenie objętości oddechowej oraz przestawienie się na oddychanie nosem.

Metoda Buteyko przywraca prawidłowy oddech, który jest niezbędnym elementem zdrowia ciała i umysłu.

Oxygen Advantage® - Tlenowa przewaga

• wyższy próg mleczanowy i VO2 max (pułap tlenowy)
• lepsza ekonomika biegu
• zwiększony transport tlenu do organów i pracujących mięśni
• symulacja treningu wysokogórskiego

Czytaj więcej

Kursy oddechowe metody Buteyko to:

 
  • 70% zmniejszenie objawów takich jak: chrapanie, zanik węchu, niedrożność nosa i trudności w oddychaniu przez nos.

    O. Adeola, J. Oosthuiven, J. Fenton Rola technik oddechowych metody Buteyko w leczeniu nieżytu nosa u astmatyków, [w:] Clinical Otolaryngology, 04.2013, 38(2); 190-191.

  • redukcja objawów astmy, lepsza nad nią kontrola oraz większa tolerancja na ćwiczenia fizyczne

    Z. Austin, C. Brown, T. Watson, I. Chakravorty Techniki oddechowe Buteyko zmniejszają w przypadku astmy hipokapnię i duszności wywołane hiperwentylacją w czasie ćwiczeń, [w:] Rehabilitaion, 2009, Szkoła fizjoterapii, Hertfordshire, Hatfield, Herts, Wielka Brytania.

  • zmniejszenie przyjmowania leków doraźnych o 90%

  • zmniejszenie przyjmowania sterydów wziewnych o 49%

    McHugh et al Technika oddychania metodą Buteyko a astma u dzieci: analiza przypadków [w:] The New Zealand Medical Journal, 05.2006, 119 (1234)

  • znaczna redukcja epizodów bezdechu sennego i spłycenia oddechu

    Fitzpatrick MF, McLean H, Urton AM, Tan A, O’Donnell D, Driver HS. Effect of nasal or oral breathing route on upper airway resistance during sleep. Eur Respir J. 2003 Nov;22(5):827-32.

  • rozwiązanie problemów behawioralnych twojego dziecka, jeśli cierpi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej i nadaktywności wynikających z oddychania przez usta

  • korekta nieprawidłowego rozwoju twarzoczaszki i zgryzu u dzieci

    www.ncbi.nlm.nih.gov

WASZE OPINIE

  • Ewa Woźna
    Jestem osobą, która chorowała na nadciśnienie i bezdechy senny. Dzięki ćwiczeniom oddechowym zrealizowałam swoje marzenie i zdobyłam góry w Gruzji na wysokości powyżej 2000m.n.p.m. Dzień zaczynam od ćwiczeń oddechowych i to ułatwia mi funkcjonowanie w ciągu dnia. Wcześniej miałam problemy z wejściem na pierwsze piętro dzisiaj wchodzę bez trudu na czwarte. Lepiej śpię, mam więcej energii, nie mam już palpitacji podczas wysiłku fizycznego oraz potrafię cały czas oddychać nosem. Jestem żywym przykładem, że ćwiczenia oddechowe bardzo pomagają w codziennym życiu.
  • Michał Mika - trener personalny
    Jestem jedną z ofiar oddychania przez usta w fazie rozwoju. Żałuję, że moi rodzice nie mieli takiej wiedzy jaką ja otrzymałem podczas tych godzin kursu i z książek. Przez wiele lat kiedy: nie mogłem spać, wstawałem zmęczony bardziej niż kiedy się kładłem do łóżka. Byłem ospały w ciągu dnia, a wyniki sportowe były dalece niezadowalające, mimo wielu rożnych form treningu. Byłem przekonany, że taki jest po prostu "mój urok". Na szczęście dowiedziałem się o metodzie Buteyko, która sprawiła, że w wieku 36 lat odzyskałem radość z życia, siłę i energię oraz zdrowie, których tak bardzo potrzebowałem.
  • Maciej Jagusiak, vel Jagoda - halowy mistrz Polski weteranów na 3000 metrów
    Dzięki pracy nad oddechem metodą Buteyko przestałem chrapać i czuję, że moje płuca są bardziej wydolne. Od kiedy oddycham tylko nosem podczas biegania, przestałem mieć problemy z zatokami, które były moją bolączką każdej zimy.